* Упис деце у први разред Основне школе „23. октобар“ организован до 30. априла. Уписују се деца рођена од 1. марта 2011. до 29. фебруара 2012. године. * Од 1. априла скупље одношење смећа у Сремским Карловцима: нова цена 160,96 динара по члану домаћинства. * Установљена обједињена наплата туристичког обиласка знаменитости Сремских Карловаца. Цена за одрасле 470 динара, а за децу 290 динара. * Недеља сећања на Миодрага Радуловачког у Сремским Карловцима од 21. до 27. априла. * Удружење риболоваца „Дунав“ у Сремским Карловцима организује 24. јуна школу риболова за децу од седам до 14 година. * У издању Карловачког листа публикована збирка песама сремскокарловачких креативних стваралаца: Весна Фекете, Виолета Грујичић, Милица Плавшић, Биљана Гавриловић, Мирјана Јовичић, Милица Шолаја, Деана Саиловић, Владимир Рапченко, Благоје Катић и Димитрије Панфилов.

ZAMAJAC UKUPNOG RAZVOJA

U ukupnom svetskom bruto društvenom proizvodu (BDP), prema poslednje poznatim pokazateljima, udeo putovanja i turizma zastupljena je sa 2.200 milijardi dolara, uz respektabilnih 108 miliona radnih mesta. Pretpostavka je da do 2025. godine treba očekivati godišnji rast zaposlenih za 2,3 odsto, što znači da će svaki jedanaesti radnih u svetu biti angažovan u turizmu.

U Madridu su, u okviru španskog međunarodnog sajma turizma (FITUR), Ujedinjene nacije 2017. godinu svečano proglasile godinom održivog turizma za razvoj.

Vlada Srbije usvojila je 17. novembra 2016. godine Strategiju razvoja turizma do 2025. godine, precizirajući prioritetne turističke proizvode i navodeći ključne turističke destinacije.dragana-kosanovic

U svetlu ovih pokazatelja, nedavno smo o perspektivam i merama za unapređenje turističke delatnosti na području Sremskih Karlovaca, razgovarali sa Draganom Kosanović, opštinskom većnicom zaduženom za resore privrede i turizma.

Republička vlada je Strategijom razvoja turizma u Srbiji u narednoj deceniji prepoznala 18 atraktivnih turističkih destinacija, među kojima su i Sremski Karlovci sa Fruškom gorom.  Koju korist Sremski Karlovci i građani mogu da očekuju? 

Nadamo se da će ovim strateškim dokumentom biti obezbeđena značajna ulaganja u Sremske Karlovce, kao važnu turističku destinaciju, tako da očekujemo, uzimajući u obzir direktne, indirektne i ostale uticaje turizma, da će se to reflektovati na ukupan ekonomski razvoj naše opštine. Osnovu za ubrzaniji turistički rast i razvoj imamo: već nekoliko prethodnih godina beležimo sve veći broj noćenja, a da ima mesta za optimizam potvrđuje nešto više od 18 i po hiljada posetilaca koji su koristili usluge turističkih vodiča. Naravno, primetan je i rast uplaćene boravišne takse. Samo po tom osnovu minule godine u budžet je uplaćeno oko 1,7 miliona dinara.

Da li je rađena analiza iz kojih bi mogli da vidimo koji su to najvažniji motivi dolaska turista u Sremske Karlovce i kako grad učiniti još interesantnijim, naročito za inostrane turiste?

Analiza nije rađena u 2016, ali je u planu da se to učini, kako bi sve strateške i operativne planove mogli da sprovedemo u delo. Realno je očekivati da novim strteškim planiranjem i stvaranjem povoljnog ambijenta, turizam može da bude jedna od razvojih delatnosti, ali i da značajnije doprinese stabilnom i održivom rastu i razvoju povezanih privrednih grana. U vrhu naših prioriteta biće stvaranje prepoznatljivog turističkog proizvoda, kao i uspostavljanje integrisane turističke ponude i naplate.kosanovic-i-manojlovic

Turisti se danas nalaze pred ponudom izobilja, pa se nameće potreba stvaranja ponude koja će nas razlikovati od drugih. Sajamske manifestacije su oduvek bile prilika za razmenu znanja i iskustava, posebno sa turističkim poslenicima koji dolaze iz zemalja gde je turizam važna privredna uzdanica.

Među ovogodišnjim izlagačima iz naše zemlje na Međunarodnom sajmu turizma „Natour Alpe-Adria“, od 1. do 4. februara u Ljubljani, predstavili smo Sremske Karlovce kao  atraktivnu turističku destinaciju. Bio je to za nas važan iskorak, jer smo se predstavili na sajamskoj manifestaciji koja je okupila više od 330 turističkih operatora i iz velikog broja zemalja. Osim toga, učestvovali smo od 23. do 26. februara i na 39. Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu. Turistička organizacija Sremskih Karlovca imala je zajednički nastup sa još sedam sremskih opština na štndu „Divan je kićeni Srem“. Pokazalo se da je to bio pun pogodak, jer je manifestacija opravdala lidersku poziciju u regionu, a po broju posetilaca bio je to najuspešniji sajam u svojoj istoriji. Trudićemo se da u narednom periodu što više multiplikujemo pozitivne primere koje smo poneli sa navedenih međunarodnih sajmskih priredbi.

Kako edukovati i motivisati lokalno stanovništvo da se bave turizmom i da od toga mogu prostojno da žive?

Jedan od naših specifičnih ciljeva mora da bude podizanje svesti o značaju turizma na ukupni razvoj opštine, povećanje i usmeravanje medijske pažnje na Sremske Karlovce, a naročito na benefite od razvoja turističke delatnosti, kao i osnaživanje meštana da pronađu svoj interes i uključe se u širenje turističke ponude.  Učinićemo i dodatni napor u cilju podizanja svesti javnosti o značaju prirodnih lepota i kulturno-istorijskog nasleđa Sremskih Karlovaca. Posebno želim da naglasim značaj edukacije domaćeg stanovništva u smislu prihvatanja stavova o tome da se uspešnost u turističkoj destinaciji uspostavlja i održava njihovom ljubaznošću, gostoljubivošću i turističkom osvešćenošću.

 Šta je to što nas u skoroj budućnosti očekuje, a što bi moglo da doprinese izgradnji boljeg imidža i željene reputacije Sremskih Karlovaca?

Ekskluzivno najavljujemo novu, višednevnu manifestaciju u Sremskim Karlovcima „Karlovački dani 2017″, koja će od 29. aprila do 1. maja biti održana u slavu novog vina bermeta, večne mladosti i ljubavi. Pripremljen je bogat kulturno-zabavni program: u subotu, 29. aprila nastupa „Galija“, a već sledećeg dana uživaćemo u koncertu grupe „Legende“. Ponedeljak je rezervisan za tamburaše i plesni program za decu i odrasle.

Аутор К.Л.

Login

Lost your password?