* Уколико гледате ТВ ријалити програме, молимо Вас да одмах напустите сајт Карловачког листа! * Сремски Карловци остали без „Бранковог кола“. Седиште удружења у Новом Саду. * Почела примена Закона о заштити корисника финансијских услуга код уговарања на даљину, односно преко интернета: грађани заштићени од реклама и плаћања услуга које нису тражили. * Од 22. октобра почиње примена инстант-плаћања. Трансакције ће моћи да се обављају преко паметних мобилних телефона, рачунара, лаптопова или таблета. * Од почетка августа Карловачки лист део текстова објављује и на Ромском језику. * Факултет за менаџмент у Сремским Карловцима објавио конкурс за упис студената на основне академске и мастер студије. *

Улагањем у железницу улажемо у напредак Србије

Потпредседник Владе Републике Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић поручила је приликом обиласка радова на изградњи тунела и вијадукта Чортановци, на деоници Стара Пазова-Нови Сад, да је улагање у развој железнице синоним за развој и напредак Србије.

Михајловић је оценила да се, кад год се улагало у железницу, и цела земља развијала, указавши на то да се Србија убрзано развијала крајем 19. века, као и седамдесетих година прошлог века, када се градила барска пруга.

Исто тако знамо и колико су и Србија и њена железница стагнирале у претходних 20-30 година, јер смо 2013. и 2014. године затекли пруге којима се иде 10, 30 или 40 километара на час, што је последица деценија неулагања, рекла је она, и додала да Србија данас гради и брзу пругу Београд–Будимпешта и креће у модернизацију пруге Београд–Ниш и Ниш–Димитровград.

Обраћајући се новинарима после обиласка радова, Михајловић је истакла да је градилиште код Чортановаца уређено, да постоји добра и ефикасна сарадња српских и руских компанија.

Све се ради у складу с уговором, као што је био случај и на другим пројектима на којима је радио РЖД, рекла је она и додала да је уговорен целокупан износ руског кредита, а да је до сада повучена око половина средстава.

Михајловић је изнела податак да је вредност инфраструктурних пројеката текућих и планираних на територији Војводине најмање две милијарде евра, и најавила да је следећи састанак заједничке радне групе Владе АПВ и Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре заказан за понедељак.

Председник Владе АП Војводине Игор Мировић рекао је да је поносан на то што Војводина има овако велико градилиште у Срему и да се већ сада види да ће се за три-четири године најмање преполовити време путовања захваљујући изградњи пруге.

Амбасадор Руске Федерације у Србији Александар Чепурин истакао је да изградња пруге показује жељу Владе Србије за напредак и да постоји добра сарадња на реализацији пројеката између две стране.

Генерални директор “РЖД интернешенела” Сергеј Павлов оценио је да је модернизација и реконструкција пруге Стара Пазова-Нови Сад важан пројекат за ову компанију, и изразио захвалност на великој подршци и разумевању српске стране за све проблеме с којима се компанија сусрела у току извођења радова.

В. д. генералног директора ”Инфраструктуре железнице Србије” Мирољуб Јевтић нагласио је да је градилиште тунела и вијадукта Чортановци појединачно највеће градилиште у Србији у овом тренутку, не рачунајући само пројекте које реализује „Инфраструктура железнице Србије“.

Рок за завршетак овог пројекта је новембар 2021. године и очекујемо да све буде урађено у уговореном року и квалитетно, рекао је Јевтић.

Изградња вијадукта и тунела Чортановци налази се на деоници Стара Пазова–Нови Сад, која је део пројекта модернизације и реконструкције пруге Београд–Будимпешта.

Граде се две тунелске цеви, обе дужине по 1,1 километар, као и вијадукт дужине 2,9 километара и носиће га 58 стубова, од којих ће највиши бити 28 метара.

Аутор К.Л.

Login

Lost your password?